Zapraszam do zapoznania się z pracami uczniów wykonanymi w czasie warsztatów informatycznych w dniu Święta Szkoły:

Filmy:
     Bieg Herbertowski 2015
     Bieg Herbertowski 2016
     Bieg Herbertowski 2017

     Filmy zostały stworzone przez uczennice:
          Aleksandrę Wawrzewską 8d
          Maję Rainer 8d
          Aleksandrę Kromołowską 8d    
          Natalię Maliszewską 8d
          Natalię Owczarek 8d
          Martę Zborowską 7d
          Lidię Szlązak 7d
         Julię Kaczmarek 7d

Krzyżówki:
     Herbert
     Nagrody Zbigniewa Herberta

     Życie i twórczość Zbigniewa Herberta

      Krzyżówki są dziełem:
          Jana Malarskiego 8d
          Aleksandra Serwika 3
          Jakuba Romanowskiego 3c

 

Maja Stec, Hanna Staśkiewicz z 7d oraz Marcin Łęcki z 8a stworzyli quizy na platformie Kahoot, jeden z nich dostępny tutaj:

https://play.kahoot.it/#/k/bf1cb041-645d-4ebc-95f4-beb1e7315268

Z przyjemnością informuję, iż pięciu uczniów naszej szkoły:
     Illya Nikonenko kl. 3b
     Mikołaj Poprawa kl. 3b
     Oleksandr Tarasov kl 3b
     Kyrylo Goroshenko kl 8b
     Vladyslav Nikonenko kl 7b
zakwalifikowało się do kursu programowania w C++. Z relacji wszystkich osób, które podjęły próbę rozwiązania testu wiem, że był bardzo trudny i wymagał nieprzeciętnej umiejętności logicznego myślenia - brawa dla wszystkich, którzy podjęli wyzwanie. Piątce informatycznych geniuszy gratuluję talentu i życzę dalszych programistycznych sukcesów!

15 października o 16.30 w auli LO XIV przy ulicy Brücknera 10 odbędzie się spotkanie organizacyjne dla uczniów chcących wziąć udział w bezpłatnym kursie programowania w C++. Zapraszam również rodziców - będzie można poznać szczegóły kursu i wybrać dogodny termin zajęć. 

preflekcja wydziału informatyki uw 20189 października odwiedził nas doktorant Wydziału Informatyki Uniewrsytetu Wrocławskiego pan Karol Pokorski, który poprowadził prelekcję dla 80 uczniów. Dotyczyła ona startującej niedługo kolejnej edycji Akademi Informatycznej - bezpłatnego całorocznego kursu programowania w C++.
Pan prelegent opowiedział młodzieży o projekcie, o Olimpiadzie Informatycznej i o samym programowaniu. Uczniowie dowiedzieli się jak wiele możliwości daje w dzisiejszych ta umiejętność, jak łatwo otworzyć furtkę do udanej kariery zawodowej zdobywając umiejętności programistyczne.
Młodzież miała okazję posłuchać o doświadczeniach pana Pokorskiego - pracy za granicą, wyjazdach do Doliny Krzemowej, sukcesach olimpijskich własnych i uczniów przez niego kształconych.
Była też okazja do wykazania się myśleniem algorytmicznym - gratuluję Mikołajowi Poprawie z 3b i Mateuszowi Bednarczykowi z 7d szybkiej i skutecznej analizy i rozwiązania zadania.
Pan Pokorski zaprosił uczniów do udziału w kursie w roku szkolnym 2018/2019. Dołączam się do tego zaproszenia i zachęcam do rozpoczęcia lub kontynuacji przygody z programowaniem.

001 festwial naukiW dniach 24-25 września młodzież naszej szkoły wzięła udział w warsztatach i wykładach odbywających się na Politechnice Wrocławskiej w ramach Dolnośląskiego Festiwalu Nauki. Klasa 6a uczestniczyła w prelekcji "Symulacje komputerowe", w czasie której prezentowano różne zastosowania aplikacji i programów tworzących symulacje wykorzystywane w celach naukowych. Uczniowie mieli okazję spojrzeć na świat fizyki, chemii i astronomii przez pryzmat interaktywnych, fascynujących i ogólnie dostępnych programów komputerowych – mam nadzieję, że każdy z nich spróbował zabawy z symulatorami w domu.

Klasa 7d uczestniczyła natomiast w kameralnych zajęciach "Drukarka 3D w Twoim domu - przyszłość czy fanaberia." Uczniowie dowiedzieli się wiele na temat zastosowania najnowszej technologii. O warsztatach opowiedziała uczennica klasy 7d Maja Stec:

„Na Politechnice mieliśmy zajęcia, na których mówiliśmy o drukarkach 3D. Dowiedzieliśmy się, że w drukarkach 3D najczęściej używa się materiałów takich jak ABS i PLA. PLA jest biodegradowalne, czyli po rzuceniu na ziemię rozkłada się, jest  bardzo plastyczne i kruche. ABS jest bardziej wytrzymałe i mniej plastyczne, jest bardziej toksyczne. Następnie obserwowaliśmy tworzenie ludzika, na drukarce 3D. Plastikowy ludzik robił się około 8 minut. Na zakończenie każdy z nas wziął udział w quizie kahoot sprawdzającym jak wiele zapamiętaliśmy z warsztatu. Zwycięzcy otrzymali wybrane przez siebie nagrody wydrukowane drukarką 3D, a każdy z uczestników - małego ludzika na pamiątkę, również wykonanego przez drukarkę. Wszystkim bardzo się podobało.

Dziękuję wszystkim za udział w tym niekonwencjonalnym spotkaniu z naukami ścisłymi i informatyką.

Gościmy

Odwiedza nas 233 gości oraz 0 użytkowników.

Klasy językowe

01 klasy jezykowe

02 klasy jezykowe

Konkurs

konkurs literacki

Początek strony
JSN Boot template designed by JoomlaShine.com