Celem konkursu jest wyłonienie najlepszego graficznego symbolu (logo) dla Szkoły Podstawowej nr 66 im. Z. Herberta we Wrocławiu.
Kilka zasad:
1. W konkursie mogą brać udział wszyscy uczniowie naszej szkoły.
2. Projekty konkursowe mogą być realizowane oraz zgłaszane do konkursu indywidualnie lub zespołowo (maksymalnie 2 osoby).
3.Prace konkursowe należy składać zgodnie z wymaganiami zawartymi w regulaminie.
4. Projekt znaku graficznego (logo) powinien nadawać się do różnorodnego wykorzystania: reklama, Internet, pisma, ulotki.
5. Prace należy wykonać korzystając z technik komputerowych.
6. Logo winno charakteryzować się następującymi cechami:
- być czytelne i łatwe do zapamiętania
- być identyfikowane z naszą szkołą – KONIECZNE jest wykorzystanie motywu sowy
- wzbudzać pozytywne emocje
- składać się z logotypu (stylizacji literowej zawierającej pełną nazwę szkoły) i elementu graficznego (sowa)
TERMIN: do 31 maja 2019
Prace wysyłamy na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Link do regulaminu: (w załączniku)
Katarzyna Robaczewska
Pan Adam przeprowadził lekcję informatyki w klasie ósmej – lekcję bezpiecznego hakowania, które dzięki obejściu zabezpieczeń systemu Windows, pozwala na uruchomienie komputera z sieci, ze stworzonego przez pana Adama serwera oprogramowania, dzięki czemu każdy komputer startuje z identycznymi ustawieniami, programami i zasobami. Kolejny etap lekcji to zabawa w programowanie z wykorzystaniem mechatronicznych modułów PyTechBrain – zgodnych z Arduino UNO R3. Uczniowie pod okiem prowadzącego zbudowali automat do nadawania tekstu alfabetem Morse’a. Następnie uruchomili przykładowy kod w Pythonie, który realizuje funkcjonalność plottera, wyświetlając wykres zmieniający się w czasie. Zajęcia były na tyle interesujące, że jeszcze długo po dzwonku wielu uczniów nie miało ochoty opuścić klasy.
Druga część spotkania to trzygodzinne szkolenie dla nauczycieli informatyki. Poznaliśmy Mu-Editor, nowoczesne i przyjazne środowisko do pisania kodu Python’a – przetłumaczone na język polski m. in. przez pana Adama, odświeżyliśmy wiedzę z zakresu programowania w tym języku. Mieliśmy też okazję pracować z robotem edukacyjnym Edison, który służy do nauki programowania w szkole lub w domu, pozwala wprowadzić dzieci i młodzież w świat technologii i zapoznać się z otaczającą elektroniką. Pan Adam zaprezentował również ciekawe strony internetowe, platformy programistyczne i programy, których jest twórcą, a które zachwyciły nas – nauczycieli. Z pewnością będziemy korzystać na lekcjach z tych atrakcyjnych i inspirujących źródeł. W trakcie szkolenia odwiedził nas pan Wiktor Szanin - nauczyciel i doradca metodyczny w Wrocławskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli. Mieliśmy okazję porozmawiać o planowanych szkoleniach dotyczących nowych technologii w edukacji.
Bardzo dziękuję wszystkim za spotkanie. Szczególne podziękowania kieruję do pana Adama Jurkiewicza – za poświęcony czas, wymianę doświadczeń, dzielenie się wiedzą i pokazanie wielu fascynujących nowoczesnych rozwiązań edukacyjnych.
Katarzyna Robaczewska
Zapraszam uczniów klas IV-VIII do udziału w międzyszkolnym Konkursie Młodego Programisty.
ZASADY KONKURSU:
· Język programowania dowolny (kompatybilny z XP/NT/VISTA/7/8/10). Uczeń pisze program samodzielnie według własnego pomysłu.
· Prace umieszczone zostają na nośnikach zewnętrznych z opisem programu, kodem źródłowym, skompilowanym plikiem z rozszerzeniem np. (.exe, .com, sb2), adresem zwrotnym i danymi ucznia.
TERMIN DOSTARCZENIA PRAC - 10 marca 2019.
Szczegóły na stronie:
Strona 4 z 6