Zapraszam do udziału w Szkolnym konkursie na logo szkoły.

Celem konkursu jest wyłonienie najlepszego graficznego symbolu (logo) dla Szkoły Podstawowej nr 66 im. Z. Herberta we Wrocławiu.

Kilka zasad:

1. W konkursie mogą brać udział wszyscy uczniowie naszej szkoły.

2. Projekty konkursowe mogą być realizowane oraz zgłaszane do konkursu indywidualnie lub zespołowo (maksymalnie 2 osoby).

3.Prace konkursowe należy składać zgodnie z wymaganiami zawartymi w regulaminie.

4. Projekt znaku graficznego (logo) powinien nadawać się do różnorodnego wykorzystania: reklama, Internet, pisma, ulotki.

5. Prace należy wykonać korzystając z technik komputerowych.

6. Logo winno charakteryzować się następującymi cechami:

- być czytelne i łatwe do zapamiętania

- być identyfikowane z naszą szkołą – KONIECZNE jest wykorzystanie motywu sowy

- wzbudzać pozytywne emocje

- składać się z logotypu (stylizacji literowej zawierającej pełną nazwę szkoły) i elementu graficznego (sowa)

TERMIN: do 31 maja 2019

Prace wysyłamy na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Link do regulaminu: (w załączniku)

Katarzyna Robaczewska

2 kwietnia 2019 na moje zaproszenie naszą szkołę odwiedził pan Adam Jurkiewicz - haker edukacji, członek nieformalnej grupy SuperbelfrzyRP, absolwent kursów Massachusetts Institute of Technology z języka programowania Python.

Pan Adam przeprowadził lekcję informatyki w klasie ósmej – lekcję bezpiecznego hakowania, które dzięki obejściu zabezpieczeń systemu Windows, pozwala na uruchomienie komputera z sieci, ze stworzonego przez pana Adama serwera oprogramowania, dzięki czemu każdy komputer startuje z identycznymi ustawieniami, programami i zasobami. Kolejny etap lekcji to zabawa w programowanie z wykorzystaniem mechatronicznych modułów PyTechBrain – zgodnych z Arduino UNO R3. Uczniowie pod okiem prowadzącego zbudowali automat do nadawania tekstu alfabetem Morse’a. Następnie uruchomili przykładowy kod w Pythonie, który realizuje funkcjonalność plottera, wyświetlając wykres zmieniający się w czasie. Zajęcia były na tyle interesujące, że jeszcze długo po dzwonku wielu uczniów nie miało ochoty opuścić klasy.

2019 04 04 1 wizyta hakera2019 04 04 2 wizyta hakera

Druga część spotkania to trzygodzinne szkolenie dla nauczycieli informatyki. Poznaliśmy Mu-Editor, nowoczesne i przyjazne środowisko do pisania kodu Python’a – przetłumaczone na język polski m. in. przez pana Adama, odświeżyliśmy wiedzę z zakresu programowania w tym języku. Mieliśmy też okazję pracować z robotem edukacyjnym Edison, który służy do nauki programowania w szkole lub w domu, pozwala wprowadzić dzieci i młodzież w świat technologii i zapoznać się z otaczającą elektroniką. Pan Adam zaprezentował również ciekawe strony internetowe, platformy programistyczne i programy, których jest twórcą, a które zachwyciły nas – nauczycieli.  Z pewnością będziemy korzystać na lekcjach z tych atrakcyjnych i inspirujących źródeł. W trakcie szkolenia odwiedził nas pan Wiktor Szanin -  nauczyciel i doradca metodyczny w Wrocławskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli. Mieliśmy okazję porozmawiać o planowanych szkoleniach dotyczących nowych technologii w edukacji.

Bardzo dziękuję wszystkim za spotkanie. Szczególne podziękowania kieruję do pana Adama Jurkiewicza – za poświęcony czas, wymianę doświadczeń, dzielenie się wiedzą i pokazanie wielu fascynujących nowoczesnych rozwiązań edukacyjnych.

Katarzyna Robaczewska

2019 04 04 5 wizyta hakera

 2019 04 04 4 wizyta hakera2019 04 04 3 wizyta hakera


Uczniowie mają za zadanie wykonać prezentację PPT na temat Irlandii
- czas trwania prezentacji: 6 - 7 minut; maksymalna liczba slajdów - 20,
- w oparciu o samodzielnie wyszukane materiały audiowizualne uczniowie przedstawiają kraj
w języku polskim,
- w prezentacji należy umieścić informacje o zabytkach, ciekawych miejscach, słynnych
ludziach, wydarzeniach historyczych i kulturalnych, charakterystycznych zwyczajach, strojach,
świętach narodowych i religijnych, sportach, ciekawostkach itp. (ilość elementów oraz ich
kolejność wg uznania uczniów),
- prezentację urozmaicić mogą fragmenty muzyki, wypowiedzi mieszkańców, itp.,
- uczniowie starają się nadać swojej prezentacji oryginalną formę,
- uczniowie umieszczają w swojej prezentacji spis materiałów źródłowych.
 
Zdobywcy trzech pierwszych miejsc otrzymają nagrody ufundowane przez organizatorów
oraz dyplomy. Organizatorzy mogą przyznać również wyróżnienia.
 Ważne - Nagrodzeni uczniowie zaprezentują swoje prace podczas uroczystego rozdania
nagród w konkursie Czytelnictwa i Wiedzy o Krajach anglojęzycznych DESC 2019 w dniu 
25 kwietnia 2019r. w SP 40 we Wrocławiu.
 
TERMIN - do 25 marca 2019.
 
Zapraszam do udziału!
 
 
   Katarzyna Robaczewska
2019 03 18 2 DESK KONKURS PPT
W związku z obchodami 100-lecia odzyskania niepodległości przez Polskę, zapraszam uczniów klas II
do wzięcia udziału w Międzyszkolnym Konkursie Grafiki Komputerowej pt. „A to Polska właśnie!”.
Warunkiem uczestnictwa w konkursie jest przygotowanie pracy komputerowej w edytorze grafiki MS Paint
na temat „A to Polska właśnie!”. Nie należy używać fotomontażu, clipart’ów ani skanowanych zdjęć.
Pracę konkursową należy wydrukować na błyszczącym papierze fotograficznym w formacie A4.
 
TERMIN - DO 20 MARCA 2019
 
Katarzyna Robaczewska
 
2019 03 11 konkurs
8 marca w ramach "Dni otwartych" szkolną pracownię komputerową odwiedziły dzieci z pobliskich zerówek. Wzięły udział w godzinnych warsztatach z programowania. Przy wsparciu uczniów z klas starszych naszej szkoły, dzieci z zapałem rozwiązywały zadania, dobrze się przy tym bawiąc. Po zakończeniu zajęć każdy uczestnik otrzymał dyplom i naklejkę sówkę. 
Mam nadzieję, że z większością uczestników warsztatów spotkam się ponownie we wrześniu :)
 
Katarzyna Robaczewska
 
2019 03 08 1 zerowka programuje2019 03 08 2 zerowka programuje2019 03 08 3 zerowka programuje

Zapraszam uczniów klas IV-VIII do udziału w międzyszkolnym Konkursie Młodego Programisty.

ZASADY KONKURSU:

·       Język programowania dowolny (kompatybilny z XP/NT/VISTA/7/8/10). Uczeń pisze program samodzielnie według własnego pomysłu.

·       Prace umieszczone zostają na nośnikach zewnętrznych z opisem programu, kodem źródłowym, skompilowanym plikiem z rozszerzeniem np. (.exe, .com, sb2), adresem zwrotnym i danymi ucznia.

TERMIN DOSTARCZENIA PRAC - 10 marca 2019.

Szczegóły na stronie:

 
Zachęcam do udziału wszystkich młodych programistów z klas VII i VIII!
Katarzyna Robaczewska
 
2019 02 22 Konkurs mlodego programisty

Gościmy

Odwiedza nas 9 gości oraz 0 użytkowników.

Klasy językowe

01 klasy jezykowe

02 klasy jezykowe

Konkurs

konkurs literacki

Początek strony
JSN Boot template designed by JoomlaShine.com